MULTIMÈDIA EDUCATIU
Videojocs
Els jocs no només motiven, sinó que a través del joc es pot aprendre, es poden desenvolupar destreses, habilitats i estratègies.
En el joc la gravetat de les conseqüències d’errors i fracàs es troba atenuada.
La diferencia que hi ha entre joc i joguina és que, en el joc hi han unes normes, a través de les quals es pretén arribar a una objectius, i canvi les joguines, no hi ha cap objectiu, és lliure i sense normes.
En el joc l’error és com un repte, que comporta una motivació.
L’aprenentatge que é Spot desenvolupar a través del joc és , principalment l’experimental.
Els videojocs són espais en el que les persones aprenen a situar significats, a construir-los, a través de l’experiència.
Altres aprenentatge que es poden desenvolupar a través dels videojocs:
Ø Reflexió sobre la pròpia acció.
Ø Videojocs com a acte social: perquè compartim l’acció experimental, per exemple els videojocs amb connexió a Internet, el quals permeten interactuar diverses persones de diferents països en un mateix videojoc i en un mateix moment.
Ø Resolució de problemes.
SERIOUS GAMES, té com a objectiu crear entorns d’aprenentatge que permeti experimentar.
FUNCIÓ DELS VIDEOJOCS
Els videojocs creen un vincle amb la realitat.
Els videojoc també modela regles de comportament. Encara que es situï en un món imaginari amb regles pròpies, sempre poden identificar-se idees, valors i formes d’entendre el món, en definitiva ideologia. A més a més també permeten la transmissió de missatges permissius.
Videojocs amb agenda:
- Descripció del joc.
- Objectius.
- Aspectes educatius (habilitats, aplicació didàctica...)
- Aspectes psicològics (motivar, captar atenció, ritme...)
- Aspectes sociològics (personatges, estereotips, tòpics...)
- Aspectes estètics (anàlisi de la imatge, so...)
DARFUR IS DYING
Aquest videojoc fa referència a un fet real, d’una tragèdia humanitària d’unes persones d’un poblat de refugiats, amb la missió d’intentar sobreviure.
L’objectiu del videojoc és fer conscienciar a les persones en quina situació viuen les persones que es troben en aquests contextos.
EMISSOR: ONG dels drets humans.
RECEPTOR: Societat del primer món.
Aquest videojoc seria convenient per alumnes del cicle superior de primària i adults.
En algunes pantalles l’objectiu és concret (transportar la gerra i anar a buscar aigua al pou) però ni ha d’altres que l’objectiu és més abstracte (poblat).
ASPECTES EDUCATIUS: Cal saber i tenir en compte la manera com enfoquem el videojoc, i seria convenient fer posteriorment una activitat per avaluar com han interioritzat el videojoc.
Jo personalment l’activitat la desenvoluparia prèviament al inici del videojoc, per situar als alumnes en el context en el que es trobaran.
Aquest videojocs capten l’atenció dels alumnes, ja que el fet de haver de saltar obstacles els fa estar alerta
Respecte els aspectes sociològics i estètics cal esmentar la influència visual que s’hi troba. El to terròs fa referència ha que ens trobem en un context de connotació pobre, bruta... i el to vermellós del poblat connota alerta, constants vitals...
Finalment cal esmentar el tipus d’imatge que s’utilitza, aquest videojoc està enfocat en un Pla General Picat, per no crear tanta implicació, ja que l’objectiu no és viure-ho en primera persona sinó conscienciar-los.
No hay comentarios:
Publicar un comentario