martes, 8 de marzo de 2011

PROJECTE 1X1


Per valorar les infraestructures relacionades amb les TIC  de les que disposa un centre cal distingir en:
-          INFRAESTRUCTURES:
. Accés a xarxes telemàtiques (velocitat de connexió).
.Hardware (equips, materials físics) elements materials en general.
.Software (programes, aplicacions…)
Podem distingir diferents tipus d’entorns tecnològics en funció de les infraestructures disponibles.
Ø  Entorn d’aula amb pissarra digital.
Ø  Entorn d’aula amb ordinadors de suport (per realitzar treballs col·laboratius).

Ø  Entorn de treball individual (ús de l’ordinador per realitzar treballs individuals. Mitjançant el PD podem debatre amb tot el grup).

Ø  Entorn de treball a casa (ús de l’ordinador com a eina de treball individual o col·laboratiu amb connexió a Internet).

-          RECURSOS:

Ø  Mitjançant d’ensenyament: Qualsevol recurs tecnològic que articula un determinat sistema de símbols amb propòsit instructiu.

Podem identificar tres tipus de dimensions:
- Dimensió sintàctica.
-Dimensió semàntica.
-Dimensió pragmàtica.
A Catalunya és va dur a terme, a diverses escoles, el projecte 1X1, que consisteix en un procés educatiu a través de les TIC.
En el vídeo hem pogut observar que hi ha un ordinador individual per cada alumne. Els alumnes afirmen que les classes a través de les TIC les troben més dinàmiques, pràctiques i ràpides. És un sistema més pràctic, ja que guanyen espai, tot el que poden posar dins un ordinador no hi pot caber en un motxilla.
La família mostra una participació activa amb aquests projecte i recolzen al centre per seguir endavant amb aquests sistema, a més també permet ampliar la professionalitat dels Mestres a través de l’intercanvi d’experiències amb altres docents a través de les tecnologies.
Tot hi que no tot ho son les TIC , per això els Mestres han de desenvolupar estratègies de regulació de l’ús, han de distribuir el temps perquè és treballi un cert temps amb cada eina.
Les noves tecnologies permeten que els alumnes puguin construir el seu aprenentatge i  autoautoavaluar-se a través de càmeres web, així com intercanviar coneixements, experiències i aprendre a compartir.
Amb aquests recursos tecnològics, els alumnes poden ensenyar a la resta dels seus companys la feina elaborada, debatre i aprendre de la opinió i correccions de cadascun d’ells.



No hay comentarios:

Publicar un comentario